:)

Sa, nu var mina 3 veckor av spanskastudier slut...det har gatt fort kan jag saga:) och vi har plojt igenom en tjock bok med gramatik muy muuuuuy rapido...sa det kanns som att det vart lite korvstoppning pa slutet...tror inte jag riktigt kommer minnas allt, men jag hoppas att jag har en grund nu, sa nu ar det bara att lara sig prata ocksa..hehe:) Hoppas att det kommer mer under projketete och sa. Min larare forovrigt ser valdigt rolig ut, skulle at med kamera idag men glomde...men hon ar valdans latt att beskriva, tank er stort valdigt valdigt krulligt svart har, men stank av gratt, och sen sanna heeeemska pamalade ogonbryn, hon har stran av sina gamla under, men det "ogonbrynet" hon malar ca 1 cm over dar ogronbrynet egentligen sitter malar hon med en skarp svart penna som inte bojt och fint utan forst rakt sen en lite boj...helt galet ar det...Men hon var bra larare iaf:)

Jo sen en sak jag inte berattade nar jag kom hit var om flyget, vilket for mig var en helt ny upplevelse, dvs att flyga reguljart, eller vad det heter, dvs inte charter. All denna mat man fick, forst en stooor macka mellan sthlm och amsterdam, sedan sakert en 2 mal mat och minst 2-3 mellanmal, betstaende av bagels, frukt, annat brod...helt galet mkt, kandes som attd et enda jag gjorde pa flyget var att ata:) men det fick tiden att ga fort och den vegetariska maten var helt ok. Sen en annan spannande sak som jag inte visste till en borjan och darmed inte untnyttjade fullt ut... Nar flygvardinnan efter attt jag fatt maten och fragade va jag skulle dricka till, tankte jag, hm...ja jag tar vatten for det ar nog gratis, typ, sen insag jag nar folk tog vin och ol och grejer att allt var gratis...san oerfaren resenar jag ar:) sa pahemvagen blir det coca-cola till varje mal;)

Jaha, nej imorn blir det till att kolla pa en prosesion som jag aterkommer mer till sen nar jag har bilder..:)

Glad Pask alla!:)

kram//Linda

Kommentarer
Postat av: mamma.pappa.iida.anne empu o aatu

anne o empu är här nu, dom kom i morse halv nio, nu får du säkert uppleva en anorlunda påskfirande så vi väntar på kort om det. GLAD PÅSK. puss o kram

2007-04-06 @ 11:46:07
Postat av: Seija

Hei, olipa mahtavia maisemia sínun valokuvissa.
Vietetäänkö siellä pääsiäistä miten? Täällä aurinko
paistaa mutta on kova tuuli,melkein myrsky.
Hauskaa pääsiäistä.Terveisin.Seija Risto ja Kristian.

2007-04-06 @ 15:08:54
Postat av: Stina

Hola Chica! !Cumpleanos feliz!...i efterskott
?Que tal? jättekul att läsa om din resa. Låter så himla spännande. Tänker på dig och ha det så kul.
GLAD PÅSK!!

Kram Stina

2007-04-08 @ 18:49:44
Postat av: Iida

Heej! Jo, det lät ju som en finfin, idé! :D Vad är du har ritat då? Föreställer det något eller är det bara ett av alla din mönster du brukar rita?:) jag tror iaf det är bra, vad du än har ritat... :) JO, min helg har vart bra, lite seg i lördags men kollade på film med Henric så det var iaf kul:) Har du haft det kul då? Vi väntar här hemma på att du ska skriva lite blogg och lägga upp bilder! Hurry hurry! ;) Älskar & Saknar dig!! Pusspuss <3

2007-04-09 @ 09:44:30
Postat av: Iida

Hej, igen. Ta kort på mönsret och skicka till mig eller lägg upp på bloggen! :) Pusspuss <3

2007-04-09 @ 10:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0