¡Hola!

Sa, en vecka pa projektet har i Cuenca ar nu over, och det har gatt fort. Man ar inte sysslolos i manga minuter har inte, finns allitd nagot barn att se efter eller nagat att mala. Denna veckan har jag varit med Lilla sota Camilla pa mornarna och dagarna. Och hon ar forresten inte sa ung som jag trodde utan honn ar 5 ar men valdigt valdigt liten, kort som en 2 aring och sma sma hander osv. Sen ar hon lite utvecklingsstord, hon ar kanske som en 2-3 aring till sattet och storleken. Och hon ar sa himlans gulllig ch pratar med en ljus nastan lite skrovlig rost, kommer aldrig glomma hennes "vamos, vaaamos" (nu gar vi, nu gaaaar vi) Vi gor lite allt mojligt om dagarna, gar omrking, kanske dansar litegranna om det finns musik, hon nar en hojdare pa det, gungar med som bara den, eller sa leker vi lite i lekstugorna, men hennes stora passion ar mat(aven fast hon ar sa liten) varje manniska hon moter sa fragar hon om brod, inte for att hon ar speciellt hungrig, hon bara gillar det:) och ser hon nagon med nagat atbart slapper hon allt och springer emot maten, sa sot ar hon . Och det roliga ar att man lar kanna henne mer och mer for varje dag. Under dagarna ar jag saklart med andra barn ochsa, dom kommmer och leker med mig och Camilla, men jag har som ansvar for henne, men har aven koll pa alla andra barn, som ocksa ar himlans snalla och sota, for det mesta:)

Pa eftermiddagran har vi fatt gora lite allt mojligt, malat en massa och hjalpt till att bygga sangar. det ar skont med variation, blir himlans intesivt att vara med barnen hela dagarna, sa vi ar med dom fran ca kl 9- 14 och sen haller vi pa med annat fran ca 15- 18, sa det ar en bra uppdelning. Och vid lunchen vid tva sa ar jag sa hiiiimlans hungrig, ater ju frukost vi kl 8.20, och det blir  mest lite kaffe och brod, sa lunchen ar oftast heeelty underbar, det enda jag inte gillar ar nagansorts pastasoppa och "juca" en sorts rot som ofta ar i soppor istallet for potatis, men det mesta gar ner for jag ar sa hungrigf vid lunch...:) men det finns endel svensk mat somjag saknar....quorfileer, morkt brod....losgodis...oj oj..:) Men nu ar det inte lange kvar har, bara ca 3 veckor, helt skummt kanns det, vart tog all tid vagen? Har tva veckor till pa projektet sen blir det en vecka pa kusten med Katherine. Det ar sa dubbelt det dar, a ena sidan sa saknar jag min finaste Christoffer och familj sa himlans mycket men a andra sidan sa innebar ju hemresan att resan ar over, att allt som jag planerat ar gjort, men ja, hur som helst ar jag helt saker pa att  det blir flera resor for min del..:) fast MED Christoffer...

Idag har jag och Eva en heldag har i Cuenca, vilket innebar att strosa runt, kolla lite och ata GLASS, hehe....detta ar glassbarernas stad, och sa otroligt gott ar det...och sa fint overallt, man kan bara ga omrking och kolla runt:)

ha det fint!

kram//Linda

Kommentarer
Postat av: Syster

Måste bara säga.. du stavar typ aldrig fel så måste få påpeka det här.. Hur har du stavat också? :P haha :D

2007-04-29 @ 12:27:19
Postat av: mamma

hej hoppas allt är bra där borta.var hemma igår(valborgsaft)sussu var här och fika,iida var i valskog hämta henne på natten.längtar efter dig puss o kram

2007-05-01 @ 15:49:19
Postat av: Fia!

Heeeeej min pärla!
Jag sitter här och lider med en hemtenta! Hur är läget med dig? Igår köpte vi hultsfreds biljetter! Du ska väl med !? :) Dricka vin i gräset, bajamaja, musik, roliga människor (och fjortisar), tacovagnen! Yeah! Du ska med! Puss saknar dig!

2007-05-02 @ 22:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0