Mer bilder....

image55

image56

En av flera jesusar. det var forovrigt MASSOR med folk dar....hur packat som helst...det var verlkligen kul att vara har under pask och fa se allt:) vi at typisk paskmat pa ett stalle efter procesionen, den kallas Fanesca och bestar av en MANGD olika saker. Bla en soppa som ar typ som artsoppa fast med fisk i, och sen agg och ngn sorts brodgrej, till det sa var det ris i mjolk och socker, och sen ett fikon(kokat i socker), och sen en tallrik med ngt so smakade som potatismos men var losare och sen en bit ost. En spannande kombination:) men var kul att smaka pa det iaf:)

Har bilder pa maten, men dom ar pa kameran och nu har jag bara en skiva med bilder med mig..:/ sa nasta gang:)

Har ju forovrigt borjat med volopntararbetet nu, kanns finfint:) Ar pa en typ skola, men det ar ingen skola, mer som ett stalle for barnen att vara antingen efter skolan eller fore, dar dom gor laxor och sa och jag hjalper till med engelskalaxorna, det gar for det mesta bra, men ibland nar dom kommer fram och pratar spanska hur fort som helst fattar jag ingenting:) men men... och barnen ar helt underbara! vissa kommer fram och kramar en nar man kommer och sager "hello teacher" och vissa bara kommer fram och pratar. Min favvokille, ar noh runt 7(?) och heter Anderson i fornamn, han ar sa himla rolig och sot:) igar kom han fra tilll mig pa rasten och sa att nu ska jag vara din larare och sa gick han igenom mitt antacknigshafte och satte betyg och grejer:) sen letade han upp ett ord i min ordbok och gav den sen till mig och bad mig leta upp ordet for, det fick jag 20p pa, vilket ar max:):) sen berattade han en historia som jag inte fattade for fem ore, snabb barn-spanska ar inte det lattaste, och sen fragade han fragor pa det, jag hade ingen aning...hehe...men en lite flicka kom till undsattning och viskade svaren till mig. Ahh, dom ar sa sota:) Ska ta bilder sista dan tankte jag, och sista dan blir pa fredag iom att jag ska byta projekt och aka till uenca till ett projekt dar. Mest for att fa se lite mer av Ecuador, och det ar samma projekt som Eva, en annan tjej har, som ar hur trevlig som helst, sa det ska bli jattekul, sa kan vi gora lite helgresor darifran och sa:) Sa pa fredag bar det av dit, 10h pa nattbuss....

Annars sa gor jag lite allt mojligt pa projektet, hlaper till att del aut maten, diskar, ritar, hjalper med laxor osv. Det allra varsta med det hela ar hela pedagogiken, kan tanka mig att den ar som sverige x antal ar sedan. Dvs det ar att upprepa grejer, som nar jag skulle lara en liten kille att rakna pa engelska, sa tankte jag ah  va bra da kan jag sita och prata med honom och skriva ner siffrorna och sen kanske leka lite, typ fraga "hur manga flickor ar det har?" typ, men icke, da skulle jag skriva siffrorna i hans bok sen skulle han skriva dom under ca 7 ganger...vilket kanns ganska lonlost...dock fick jag ova lite uttal med honom vilket var bra. Samma galler dom aldra studenterna(ca 13 ar) dom kan nastan ingen engelska, dom gor sina uppgifter i boken, mha av lararen i skolan och sen sa skriver dom bara ner dom meningarna som hon/han skrivit ner, men dom ar ingen aning om vad det betyder. Dom kan ha som laxa att skrva om ngt men dom har ingen aning om hur sa nar ja kommer vill dom bara att jag ska gora det at dom. Det blir ganska svart da, man far fosoka fa dom att tanka lite och komma pa sjalv men det ar svart iom att dom typ inte kan naganting...aven fast dom haft engelska i kanske 2 ar...Och att lasa kan dom verkligen inte alls, verkar som att dom inet ovar pa det alls, sa det forsoker jag gora lite, typ upprepa orden och sa, det ar svart men himlans kul for dom flesta barnen ar sa himla sota och snalla och intresserade:)

nu avslutar jag med en bild fran Mindo..igen...:)image57

Nasta gang bli det bilder pa min andra tur till Ekvatorn:) sa har ni natt att se fram emot;) Maste bara branna ner dom pa skiva ocksa:)

Ha det fint!!

kram//Linda

Kommentarer
Postat av: Seija

Hei,hienoja kuvia taas.Täällä kevät tekee tuloaan on aurinkoista ja lämmintä.Terveisin Seija ja Kristian.

2007-04-14 @ 17:19:38
Postat av: Anne

Tervehdys! Olipa taas mielenkiintoista luettavaa! Mukavaa jatkoa.
Kevätterveisin Suomesta Emppu&Anne

2007-04-14 @ 17:57:12
Postat av: Iida

Dom där dräkterna var fanimig läskiga!o_O

2007-04-18 @ 16:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0