Min helg

Sa...nu har ni sett lite bilder ocksa:) ska fixa mer ngn dag, har hittat ett stalle nu dar det gar fort att ladda upp bilder. Sa, i fredags var jag och Brandon vid ekvatorn, vi var bade vid det "falska" stora monumentet, tror det finns en bild pa det, och sen vid ett museum dar den riktiga ekvatorlinjen finns. Det stora monumentet sattes upp dar man forut ngn gang trodde att linjen gick, den var dock fel med 250 meter. Sa 250 at ena hallet ligger ett museum med diverse expriment. Det forsta exprimentet var med vatten. Mitt pa ekvatorn sa rinner namligen vattnet rakt ner, i ett hyandfat tex, utan nagra "virvlar" pa slutet, men nagra meter at ena hallet sa blir det virvlar at ena hallet och nagra meter at andra hallet sa ar virvlarna at amdra hallet, coolt:) sensa vard et agget, man kan namligen balansera ett okokt agg pa "hogkant" mitt pa ekvatorn, forstar ni vad jag menar? Det var iaf haftigt det med:) Sen sa blir man ca 1kg lattare pa ekvatorn tack vare minskad gravitation. Och nar man blundar och gar pa evatorlinjen sa blir det som lite gungigt om man blundar och gar for dom olika "falten" drar en at olika hall, den dar ekvatorn ar cool den. Pa museet med exprimenten fanns massa annat intresant, som gamla indiangravar, dar da familjeoverhuvudet dog sa skulle frun och barnen ocksa do, allt for att forbereda infor efterlivet. Sa nar mannen dog sa lades hans kropp i en stor kruka och sa fick frun och barnen ngn sorts dryck sa att dom somnade och begravdes darefter levande...detta gallde dock mest viktiga man, typ ngn ledare begravdes med helav familjen och massa tjanare och sa. Pa musseet fanns ocksa ett forkrymt huvud, som nagra indiander hade gjort och brukade gora forut med fiender och med nara och kara som dott som dom ville bevara.

I helgen hande annars inte sa mkt, vi tog det lugnt bara:) var ute en svang pa lordagen, Katherine och Brandon sjong karaoke, vilket varbhur kul som helst att kolla pa. Stackars stammisarna bara, alla var ecuadorianer, som tog det hela myyycket seriost...det gjorde inte vi, men efter ett tag sa skrattade dom andra ocksa at oss, eller at klatherine och brandon:)

Pa sondagen gick vi till en park, en mkt fin sadan, dar vi giock omkring och at farsk frukt, jag at mango, sa himla gott, for 50cent kopte jag en mango skuren i bitar serverad i en pase, hur gott som helst! Darefter blev det lunch och sen hem och plugga....hade en djavulsk laxa, skulle aterberatta en saga i datid, uusch...det  var svart...men men, bara 3 dagar kvar av spanska:) ganska skont faktisk....

Igar kom en kvinna till huset dar jag bor, en volontar, som varit borta i 3 manader, varav 2 pa galapagos(som forovrigt verkar som himmelriket pa jorden...googla pa galapagos sa far ni se...) hon var iaf mkt trevlig och vi tog en fika pa kvallen. Till saken hor att hon var i 60 arsaldern, santhar vill jag gora nar jag ar 60!:) hon akte hem till england idag.

jaha, nehe, det var min helg det:)

ha det fint!

kram//Linda

Kommentarer
Postat av: Iida

Idag är alla emosdag! Det är SKÄRtorsdagen! ;)

2007-04-05 @ 21:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0