Loppisfynd.

Idag har jag och C vart en sväng till vår favoritloppis Bra och begagnat. Det är så fint det där, en gigantlokal med allla möjliga grejer till bra priser och sen så jobbar det bara trevliga gamlingar där. Det blev lite köpt idag dock, i jämförelse med förra gången då det inte blev någonting. En lite större burk, en mindre burk, en kopp (eller vad jag ska kalla det..), en ask och ett skärp. Och allt detta för det lilla priset av 75 kronor, asken jag köpte var 35 av dom kronorna, så det är fint det.

     

Uppmärksamma att den lilla asken har rött sammetsaktigt tyg inuti. Det är en fin ask det. En pillerask gissade den trevliga gumman i kassan, och vad skulle det annars kunna vara? Men varför är det glasögon på? Och vad jag ska använda den till vet jag inte heller, men det finns ju många områden där den gör förträfflig nytta, som prydnad exempelvis. Jag gillar den massor i alla fall.

Och den äldre kvinnan som tog betalt och diskuterade pillerasken med mig var så snäll och söt, rar kanske jag skulle kalla henne men det ordet använder jag inte i vanliga fall så, men ja rar kanske. Hon avsutade med att säga: Du är så välkommen tillbaka!  Det är kanske inte så konstigt att någon säger det i säljsammanhang men hon sa det så fint och ja sådär. Jag gillar henne också, henne och asken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0