Miakoda.

Nu har en hund promenerats, Miakoda närmare bestämt, det gick fint, jag mutade henne med godis. Men väl hemma insåg jag att hon tagit med sig kilovis med lera på ben och mage så det var bara till att lyfta in henne i badkaret. Eller bara och bara, jag insåg rätt snabbt att hon är tung (ingen Aatu direkt som man tvättar av i handfatet), men jag lyckades ta någon typ av grepp och baxa in henne i badkaret i alla fall. Tror inte jag gjorde riktigt rätt, hon frustade litegranna, nästan som en häst, kanske mosade jag henne lite, men det gick i alla fall. Väl i badkaret tog det ju längre tid än jag trodde bara att skölja bort leran, den hade letat sig in i tassarna och smetat sig fast ordentligt. När hon var klar så torkade jag henne, dock inte tillräckligt märkte jag för hon har droppat lite varstanns, så nu stinker det blöt hund överallt. Dock så la jag en hög med hundgodis i hennes säng och hoppades på att det skulle hålla henne där, men icke, nu ligger hon i en pöl med vatten på vardasrummsgolvet.

image121

(inte kanske så smickrande bild på Miakoda men lite rolig kanske, eller ja, kanske inte.)

Min kväll ska jag spendera på folkuniversitetet, jag ska först dansa i andra nybörjarstreetgruppen, sen ska jag kolla på modern dans, nybörjare, för att se vad det är för någonting. Skoj ska det bli och nu ska jag byta om! 


Kommentarer
Postat av: mamma

men hon är fin .ibland så går inte allt som man planerar (men hon ser ganska nöjd ut)

2007-12-04 @ 21:35:43
Postat av: Susanna

...ser ut som om hon tänker: ...jaaa, du fick kämpa lite med mig iaf.

2007-12-05 @ 12:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0