Röda stövlar.

Myslördag med sovmorgon, en välförtjänt sådan, sen gick vi ner på stan en sväng och jag köpte lite julklappar, efter det så blev det fika med F & K, det var trevligt det, på nytt ställe t.o.m. det hette något i stil med Bagarstugan. Det var ett rätt mysig fik med gigantiska bullar. Någonstans därimellan letade jag efter röda strumpbyxor med fann ett par röda stövlar...liiite illa eftersom jag kanske inte borde lägga pengar på stövlar i december med tanke på allt annat som ska köpas. MEN jag har kommit fram till en del smarta argument till varför jag borde behålla stövlarna (för tanken var, som vanligt, jag köper dom nu så kan jag fundera och så kan jag lämna tillbaka dom nästa vecka...inte så troligt kanske...men ja, det var tanken.) I alla fall, argumenten; jag behöver ett par stövlar eftersom jag inte vill slita ut och till slut döda min finfina svarta stövlar, dom var rätt billiga 399(eller kanske inte med tanke på att det var på skopunkten...), dom är röda, dom är höga i skaftet, ingen klack och dom passar och piffar till alla mina gråa&svarta klänningar + att jag kan ha dom över jeans. Så kontentan av det hela är ju att jag till och med tjänar på att köpa stövlarna eftersom jag inte kommer att slita ut mina svarta, som var dyra. Eller så kan jag se det som en julklapp till mig själv...kanske kanske det bästa argumentet....God Jul Linda!


Kommentarer
Postat av: Susanna

...bra argument, okej när man kommer på att man faktiskt tjänar på att köpa nåt.Jag pratade med Sisko idag...vi pratade om att ha en sån där julklappstävling igen.Present för 50 kr ungefär, vad tycks? Annars allt väl? Vi hörs!

2007-12-09 @ 20:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0