Tre veckor, ungefär.

Det är alldeles för mörkt nu, det blir som aldrig riktigt ljust, lite snö skulle ju fixa den saken men icke, bara regn. Men om jag bortser från alla ton av böcker jag ska läsa och alla miljarder ord (och ja, jag överdriver, det är roligare så) jag ska skriva så ser jag fram emot julen. Jag  vill baka pepparkakor (d.v.s. äta pepparkaksdeg) med Iida och pappa, eller pappa tittar väl mest på och filmar, jo så är han ju ansvarig för själva ugnen med. Men Iida och jag gör ju det stora arbetet med själva kakorna och jag gör degen, den så goda degen, den är godast precis när den är nygjord när den inte blivit kall än, dagen innan. Men innan allt det så måste jag köpa julklappar, har köpt en, en ynka liten liiiite julklapp. Men men, det är ju heeela tre veckor kvar...

Bilden nedan är en suddig en från en av Miakodas drag-rundor i skogen. När jag är med så springer jag före och lockar henne medan C cyklar. Det är rätt kul, roligare än att springa omkring i skogen själv i alla fall.  

image120

Kommentarer
Postat av: majda

Läs & kommentera min blogg!

2007-12-04 @ 10:19:12
URL: http://majdas.blogg.se/
Postat av: Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiida

Säker på att det där med en miljard ord är en övdrift? jag menar, en bok innehållder ju endel ord, och du ska läsa flera böcker...

2007-12-04 @ 16:21:24
Postat av: Linda

Japp, den är en övewrdrift för det är en en mailjard ord jag ska skriva och det är mkt för jag ska icke skriva flera böcker. så deeeet sååååå.

2007-12-04 @ 16:50:00
Postat av: Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiida

Jaha, men nu läste jag fel och du ska inte vara sån nu!!

2007-12-04 @ 22:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0