Äpplen.

Blev ännu ett spännande avsnitt av Felicity idag, jag är helt och totalt återigen fast i serien. Till tv-tittandet åt jag två alldeles fantastiska gröna lite lagom sura äpplen. Började att äta dom på vanlig tvis först, dvs att bita rätt av, typ, eller hur jag nu ska förklara, men insåg snabbt att mormorssättet, dvs med kniv, dvs det sätt min mormor iaf äter äpplen, är det ultimata. Så att ni vet.  

Senare blev det en sväng på stan. Iom att mina pengar som jag har ska gå oavkortat till min resa så innebär "att gå på stan" att gå till gina tricot eftersom jag har ett presentkort där. En klänning var mitt mål och jag provade en del och köpte till slut en grå klänning, utan ärmar med fickor och i collegetröjetyg(har nog aldrig skrivit det ordet förut, och har ingen aning om hur det stavas, men ja). I provhytten till bara ben och alldeles för stora strumpor så var jag lite tveksam, men jag köpte den iaf och hemma med svarta strumpbyxor till satt den som en smäck. och billigt blev det också, 47:- tack vare mitt presentkort. Nu har jag alltså fixat min vardagsklänning, fast jag kan nog ha den annars också men jag inbillar mig att jag kommer att ha god vardagsnytat av den.  Inne på gina tricot provade jag en annan klänning också, också i collegetyg men men långa ärmar och enbart slapp, eller puffig, alltså den satt inte åt någonstan. Den var så oerhört skön så jag blev nästan lite sugen, men jag vågade inte riktigt.

Ja, så till dagen stora sorg, jag är inte påväg till Finland nu. Det är resten av min familj och jag var/är så extremtjättehurmycketsomhelst sugen på att följa med. Bilderna nedan vittnar om varför.



Nej nu ska jag diska och greja. Woho.

Kommentarer
Postat av: Fia!

Kräver att få se en bild på klänningen! Jag håller helt och hållet med dig om att gröna, lagom syrliga äpplen ska ätas med kniv. Det ger en bättre upplevelse :)
Så nu har de åkt till Finland, hoppas du inte är allt för ledsen! Du får ju snart åka till Ecuador iallafall :) Puss och gröna små äpplen!

2007-02-21 @ 21:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0