Estocolmo.

Jag är trött och ska upp klockan .5.40 som allra allra senast imorn, dvs alldeles för tidigt. Senska jag promenera hela den långa vägen till tågstationen också. Men det går gå, för den här gången. Ska till den info-grejen imorn, så det blir tåg, tunnelbana och buss + 200m promenad. Säger lokaltrafikplaneraren i Sthlm, och jag litar blint på den.

Imorn kommer min familj hem, dvs Pätkis till mig. Tror nästan det mest är barndoms-somrar och andra resor till Finland som gör sig påmind i dom där choklad-mint-tryffel-grejerna, men dom är ju goda också, det är dom.  En Finland-resa blir det i sommar i alla fall, äntligen, känns som det var länge sedan jag var där på sommaren, och denhär gången ska det vara sol och värme och hav och Porin jazzit i massor. 

På tisdag blir det Norrköping och uppemot tusen fikor som inte hanns med förra vecka. Eller i alla fall nästan tusen eller tre.

Nej nu ska det sovas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0