God morgon.

Tänkte bara uppdatera litegrann och beklaga mig lite över mitt sk. jobb. Jobbade 4 h igår och tjänade 50 kronor, före skatt ska tilläggas, det ger ju en finfin timlön på 12 kronor och 50 öre, jag menar jag kan ju tom få en glass för dom pengarna, så jag borde inte klaga.  Eller ja, ingen lyxglass som magnum, men en liten en, typ sandwich. Fantastiskt!

Men jag ska tillägga att jag eventuellt, högst troligt, kanske får jobba tre dagar nästa vecka på Misteln, det är inte fy skam det inte, för det arbetet generar faktiska pengar, sånna som räcker till både hyra, mat och glass. Woho! 

Mitt problem idag är bara att jag har ont i halsen och känner mig lite sådär allmänt illla, får se om jag kan jobba på telefoneriet idag, tror inte att min heta whisky-skrovel-röst inger ett bra köpbegär hos mina potentiella kunder. Nä, så får kanske bli att vara hemma idag och kolla på Felicity. Har nämligen blivit väldigt fast i den serien, åter en gång. Det är sådär fint nostalgiskt och kolla på den. Då förut, när det gick för första gången, oj, jo den är bra den. Vilka planer jag hade på att flytta bort och bo i korridor och oj vad kul det skulle va. Så fel jag hade. Men det beror nog inte på korridors-livet i sig utan mest på det korridoren som jag hamnade i, så är det nog.

Nu ska jag städa lite för här ser det helt galet hemskt ut, blir nog till att sätta på min "lånade" skiva av Postal Service, ett band som jag upptäckt såhär en lång tid efter att Clara pratat om dom. jomenvisst, då blir det bra med lite städning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0