Helsinki.


kyrka

Gudars vlket krångel. Skulle vara amitiös och lägga upp bilder från min och C:s kryssning, lyckades dock bara med en. Kunde heller inte flytta dom så dom får vara där uppe.  Själva resan började med bussresan till Sthlm, det var vi och ett gäng 50+:are. Väl framme på båten fikade vi. Senare blev det mat, god sådan, lax och grejer.  Efter det blev det pub och iaktagande av fulla konferens-människor.   Antar att det var nån företags-grej, slagord som "Vilka är bäst? Stockholmskontoret!" hördes.

Dagen i Helsignfors blev också bra. Synd bara att den ryska kyrkan som vi skulle kolla på var stängd, öppen alla andra dagar förutom måndagar. Kyrkan på bilden är domkyrkan, känns nästan lite så sago-aktig, fin var den.

Men höjdpunkten på Helsinfors-dagen var nog Marimekkoaffären. Jag kan verkligen inte förstå varför dom marknadsför unikko-blomm-trycket, dom har ju så himla mycket annat, så mycket finare. Porslin, sängkläder och gardiner och allt i massa fina mönster. Mitt köp-begär var på topp, men det blev inget i alla fall, det var inte riktigt vad jag hade råd med, tyvärr..meeen så fint det var.

Höll nästan på att glömma det lyxigaste av allt på vår minisemester; frukostbuffén. Det fanns nästan allt jag kunde önska mig. Den bästa buffén är nog frukosten, blir så lyxigt, ngt som annars är så mkt vardag blir lyx. Sweet.

Och imorn kommer Fia och Tony hit, ska blir hur kul som helst, har ju inte träffat dom sen i julas, och kommer annars inte träffa dom förrän i sommar, så helgen blir fin. Vet inte riktigt vad jag ska underhålla dom med, men det löser sig nog, kanske en dans eller två, eller kanske en sång? Nej, jag har inte ritkigt bestämt mig än.

Nu blir det lite film.

// Linda

Kommentarer
Postat av: Clara

svara på din kommentar i min blogg här :) ja, very niiice är det, med jeans alltså! tur jag har med en sugardaddy som kunde hjälpa mig att betala jeansen :P uuuh, det känns så tråkigt att jag missade en helg i casa Linda-Christoffer :( jag har ju dårå haft skitskoj med grupparbete...tjo! fint med vårjacka, lägg upp en bild i bloggen, jag vill seee! pusshaj!

2007-02-18 @ 21:13:30
URL: http://clarainacoma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0