Gamla stan

Var i gamlatan, quito colonial, igar igen med en tjej fran skolan. Vi var da i en kyrka som jag inte kommer ihag namnet pa men som hade massa guldgrejer, man fick tyvarr inte ta biler me jag kopte tt vykort som ni far se narjag kommer hem:) det var iaf valdans fint, men enda lite obehagligt pa samma gang...det ar svart att tanka sig att folk kom hit och byggde dessa gigantiska guldiga lyxkyrkor pa urbefolkningens "kyrkor" eller tempel...eller vad man kallar dom...och att folk tvingades ta till sig sadant som de inte trodde pa...och yrkorna i sig ar ganka laskiga med alla tavlor och statyer me ansikten som tittarner pa en...ganska skrammande faktiskt, fast allt ar ju himla fint ochsa, pa samma gang... 

I forrgar var vi pa en marknad ochsa, kanske har jag skrivit om den? vet inte riktigt vad jag skrver vart...hm...
men dar fanns masa fina grejer, allt fran sjalar och ringar till....ja..prydnadssaker och hattar... jag kopte en jattefin ring med en turkos sten, mkt fin:) maste dit igen nan dag och kopa nan typ av vaska iom att jag glomde min sidovaska hemma...sa nu slapar jag pa ryggsacken, inte den stora den lilla, hela tiden, vilket inte kanns sa bra...

Igar var alla fran skolan  ute och at mat och sen gick vi till natt stalle dar dom hade ett liveband som spelade salsa...var trevligt:) och ikvall ar det salsalektion pa skolan...far se hur det gar..:) ska bli kul dock. sen ska jag med dom andra or dom ska ata cuj(?), en lokal delikatess, typ, det ar marsvin(eller hamster? glommer alltid bort vilken som ar storst..hehe) jag ska dock inte ata, bara se pa nar dom andra ater svenska husdjur:) finns nog nan vegitarisk eciadoriansk ratt jag kan prova...

nu ska jag hem och luncha och plugga....ska skriva om en svensk hogtid som bara ar svensk, sa jag ska skrivaom midsommar, fast detkanske inte ar sa svenskt? men nordiskt kanske iaf? men hur sager man midsommarstang pa spanka?:) det kan jag ju fundera pa....

kram//Linda

Kommentarer
Postat av: Susanna o Henric

Ja, det är kanske gott med marsvin alt hamster hehehe.Här hemma är det ca 5 grader varmt, dom lovade soligt från lördag och framåt, så våren är på väg! Där är det väl sommar där du är...Har det regnat nåt? Ordet midsommarstång mrmmm sommar = verano, säger Henric, sen resten får du klura ut =)
HA DE BRA, VÄNTAR MED SPÄNNING PÅ NÄSTA BREV.
KRAM SUSANNA HENRIC

2007-03-22 @ 19:15:44
Postat av: matti

opetele tanssi hyvin niin voit opetaa sen äidille oletko saanut mitään puhelinnumeroa mihin voi soitaa T:isä

2007-03-22 @ 19:27:26
Postat av: Anonym

Hittar du inte ordet stång så kan du ta stånd.. Dom vet ju inte lixom att det är fel! Låter ju nästan likadant på svenska iaf! :D

2007-03-22 @ 21:05:09
Postat av: Anonym

jag som skrev om stånd! ;P

2007-03-22 @ 21:05:39
Postat av: IIDA

Meeeeen, det är Iida!! :P om du inte fatta det ^^

2007-03-22 @ 21:06:07
Postat av: Sirpa

Hej Linda.. äntligen tog jag mig tid att läsa allt roligt du skrivit.. och bilderna..vad fina de är. Fjärillar. Lägg ut fler=) Här skiner solen och det är 8-10 grader varmt. Tussilago, krokus och snödropparna blommar. Vår. Hur varmt är det där? Tero, Sanna och Marco hälsar. Sköt om dig och ta väl vara på dig. Kram=) Moster

2007-03-25 @ 18:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0