Hola

Ah, far se om detta funkar idag da...forsokte lagga upp bilder och skriva lite har igar men det funkade inte alls, det var segt och sa hangde sig hela bloggen...

sa, i forrgar var det ju min fodelsedag, tack for alla grattiskommentarer:) Dagen borjade bra, men det kandes inte riktigt som min fodelsedag dock, ingen som sjong och ingen som gav mig frukost pa sangen...hehe, men det funkade iaf.

Val i skolan sjong Brandon och Chris(tva elever) for mig pa spanska, mkt fin ar det:) Sen nar en larare fragade mig om det var min fodelse dag sa sa jag ja och da log han och borjade oppna sitt balte. Da fattade jag ingenting, jag tankte mer, vad haller han pa med, ska han strippa??:) Men Isabell, min larare, kom snabbt till min undsattning och forklarade att det finns som en tradition har att man ska sla fodelsedagsbarnet med sitt skarp...sa det var det han tankte gora alltsa:) hehe...

Senare, efter min lunch, sa min husmamma att jag fatt post!:) jag fick ett finfin grattiskort fran mamma, pappa, iida och aatu, pa posten:) It made my day:) jag blev sa himlans glad:) da fragade husmamman vem kortet var ifran och da berattade jag att de var ifran min familj for att det var min fodelsedag, da gav hon mig en kra, precis vad jag behovde, lite moderlig karlek:) hehe.

Efter lunch gick jag och Katherine till marknaden dar jag kopte en sidovaska och en sjal till mig sjalv i present, det var jag vard:) Varan shoppuintur avslutades med milkshake pa Papayanet, dom ar supergoda dar:)

Senare pa kvallen skulle vi motas vid 19 for att bege oss till gamla stan for att ata, jag motte fort brandon, av honom fick jag choklad, sedan kom becky och joe och av dom fick jag blommor, senare kom katherine och Chris, barande pa en skumm paste. Vi hittade en jattefin restaurang i gamlastan, jag at pasta med ngn sas med rakor och fisk, hur gott somhelst:) Sen efter maten sa kom kyparen u med en tarta(fran pasen) med 23 ljus och sa sjong dom for mig:)  Fick ocksa ett kort. det togs en massa foton som jag ska lagga up nagan dag, det ar dock sa hiiiiimla segt att lagga upp foton..men ska forsoka i helgen:) Sa min fodelsedag blev bra trots allt, sa himla snallt av dom att fixa allt det!:)

Lite kort om vulkanlagunen ocksa, det var superfint! Tog kanske 2,5h att aka dit, men vagen dit var helt underbar, berg och kullar och grejer, vi sag lamor, fotade aven dom, sa bildbevis kommer senare:) Jag, min badkruka, baade dock inte...men kande a vattnet med handerna. Sofie och Brandon badade dock...
Nerfor vulkanen, till lagunen, gick vi, tog ca 30 min rakt nedat, typ, sad et tog pa knana...men uppat red vi pa sma hastar...tyckte synd om dom dock, men vi forsokte se pa saken som sa, att om vi inte red pa dom sa skulle storre manninskor rida pa dom....sa.....typ....kanske...

Annars sa har veckan varit bra, spanskan blir bara svarare och svarare...gudars...alla dessa verb i datid pa 1000 olika satt....tills igar skulle jag skriva en resume pa en film..gick ok, men det  var svart...Filmen var bra dock, Dagbok fran en motorcykel, om che guevara, vill dock se den igen for att ta in alla detaljer...filmn var pa spanska UTAN subtitles...sa, men forsot iaf det stora hela...tils pa mondag ska jag lasa en saga, pa spanska, och aterberatta den...i datid, saklart:) Men det ar la ga...

Igar var det forovrigt min och C:s 4ars dag, sa grattis till oss:) Sa denna vecka har jag spenderat massa pengar pa att ringa, val spenderade pengar kan jag saga:)


lagun177657-19teleferico
fixade nagra bilder iaf...men kan fortfarande inte vanda pa dom...:)

ha det fint!

kram//Linda


Kommentarer
Postat av: Susanna

Hej Linda!
Härligt o se bilderna, kul o läsa allt du skriver.Här hemma är jättefint o varmt väder. Ovanligt varmt. Henric är på hockeycup i Köping idag lördag. Ska dit o titta. Studsmattan fick vi hem , jag slapp gå hem hehehe. Gissa om det har hoppats. Kramar o hälsningar från oss tre. HA DE BRA!!!

2007-03-31 @ 10:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0