Teleferico(?)

Idag var vi upp en svang med en linbana pa berget har precis bredvid och linbanan heter teleferico(eller sa heter ordet linbana teleferico, kanske?), tror jag...det var iaf hur fint som helst daruppe! tog endel bilder som jag kanske kan lagga upp pa mandag. Man sag hur langt som helst daruppe, hela staden, so, forovrigt ar jattelang, och sa sag man hur flygplanen landade "dar nere".  Linbanan gick ocksa genom molnen...

Igar var vi ute en svang, det var trevligt:) vi var pa bla ett dansstalle som spelade 90talsdanshits blandat med shakira, salsa och nagat som verkade vara nan typ av salsapop(?), kul var det iaf:) men var lite trott imorse nart jag skulle upp tidigt...men men.:)

Imorn blir det en resa till en vulkan med vatten i krtatern, dar kan man tydligen bada men det ar tydligen jattekallt vatten...men ska nog forsoka doppa mig lite iaf, inte varje dag man far doppa fotterna i en sjo i en krater:) Vi ska aka i en buss som skolan hyr, sa det kommer att kosta kanske 10$ fram och tillbaka, sen sa stannar den pa olika stallen pa vagen. Annars kostar bussar som gar utanfor staden, ca 2h i buss, for 2,5$, dvs inte dyrt allt. lokalbussen och tradbussen, i stan kosta 25cent, sa det ar superbilligt. Taxi fran gringolan hem till mig ca 1,5 eller 2 $, sa det ar billigt och bra:) Annar kostar en liten vattenflaska runt 30cent, en "fin" middag ute ca 5-6$, exempelvis da dom andra at marsvin sa at jag rakor och ris for 6$ och det var ett fint stalle. Annars sa har jag atit pizza med ett glas cola for 1$. drinkar kostar runt 2-3$, en kaffe/the/varm choklad omkring en $, the och kaffe ar noh lite mindre och varm choklad lite mer. Lunch kanske kosatr runt 3$ beroende pa vad man vill ata och hur "fint" stallet ar. Men pa manga stallen kans man kopa lunch for ca 1-2,5$ en lunch som innehaller en soppa, och sen ris, sallad och ngn kottbit, sa lunch ar billigt. Men det finns gatuforsaljare overallt som saljer allt fran godis till mat(grillat kott, grillade majskolvar, grillade bananer(det finns MASSA baner har, vi brukar fa en bit stekt banan till lunch, en lite bitter banan)) det roliga ar att alla forsaljare, och sen dom som sager vart bussarna gar till, som nastan sjunger ut det, sa en buss till quito blir : quito quito quiiiiiiiittttooooo, typ, det ar jatteroligt:) ngt som jag tycker vi borde infora i sverige, tank er pa sj, stockholm stockholm stooooooockholm, mkt roligare an "nasta station stockholm", sa det tycker jag absolut vore en bra ide:)

nej, nu ska jag fortsatta mitt mailande.

kram//Linda



Kommentarer
Postat av: mamma

tänk att få bada i en vulkan det är nått att skryta om.hehe puss puss

2007-03-25 @ 10:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0