Det var det, det.

Jaha, hemma nu alltså, efter 10 veckor. Flyget gick fint, lite väl långt bara och lite sådar allmänt jobbigt.  Igår blev en finfin dag, möttes på Arlanda av mamma, Iida och Christoffer, DOCK en sisådär 2h försent, pga ett liiiitet missförstånd, men jaja, dom kom tillslut iaf, och det var fiiiiiiiint att pussa på dom igen. Väl hemma blev det lite presenter till dom, hoppas dom gillade prylarna, jaja, dom ar långväga i vilket fall. Sedan blev det den efterlangtade middagen, GRILLAT! och det var precis lika gått som jag hoppats pa, eftrerrätten blev rabarberpaj, inte illa alls. Hurgottsomhelst. 

Var väääldans trött igår, efter ett dygns vaken tid utan natt, men hade skitsvårt att sova och vaknade inatt och var lite lätt förvirrad, men jag återhämtar mig nog snart. Skönt dock med duschar utan klorlukt och bröd utan socker. Det ar grejer det. Hade också lite fotovisning igår, har ju endel  sånna trots allt, foton alltså, brända och nedsparade fran alla dom finfina människorna jag träffade därborta. Så, har kommer lite foton från min och Katehrines lilla tripp till kusten. Börjar dock med ett foto som verkligen talar sitt tydliga språk, min kanske 3 dag i Ecuador, ser väääldigt blek ut och lite lätt förvirrad och kanske till och med lite rädd, haha.      

Från Mindo, uuuundertbart fina Mindo.
hahaaaaa


Katherines och min söta vän hunden, från standen i Montñita, han brukade hänga där på stranden och valde att parkera under min solstol.
v?r v?

Jag på stranden med en sjal på huvudet, tänkte att jag skulle undvika att bränna min stackars hårbotten igen, har flagat som en galning i stort sett hela resan, och mitt hår var nästintill blont när jag kom hem, med inlag av grått, inte så vacker med andra ord, det rådde dock min kära mor bot på redan igår, så mitt hår har nu återgått till sin normala färg.   Jihaa.
jag

En rätt cool bild på en krabba(eller?), sådana fanns det gått som överallt på stranden, dom sprang omkring hurfortsomhelst och grävde ner sig i sanden.
scary

Här är en vybild grån vårt hotell, inte så illa, inte illa alls.
soool
Från balkongen på hotell numero uno, sjuuukt fin utsikt, dock lite varmt(därav bytet till hotell med fläkt), men ja utsikten kan man ju inte klaga på. En annan anledning till bytet var den nattliga incidenten med kackerlackorna som Katherine, mycket tappert, hade ihjäl men min flippfloppa.
forsta hotell

Och en, lite lätt suddig, men ack så fin bild på oss på ett av otaliga pizzastallen som vi provade. Kan låta som att jag bara åt pizza därborta, men så ar inte fallet, 97% av maten bestod av soppa+ris+ägg(i sjuuuuka  mängder)+bönor+linser, det är bara så att pizzorna var väldans goda, sådetså. :)
kusten
Ja, det var väl det då, resan alltsa, kan dock hända att det dyker upp en och annan bild mer från den, men den som vill ha ytterligare bildbevis från resan får helt enkelt hälsa på:) Det är bra med bildbevis, för allt känns så himla långt borta nu, var jag där? Träffade jag alla underbara människor? Hur länge var jag  där? Känner jag världens sötaste lilla Camila?("No en tu boca Cami!!" var min standardfras i 3veckor, hon hade ett omättat behov av att stoppa ALLt i munnen, eller åtminstone smaka på det lite....bara liiiiiite....haha, så brukade hon kolla på mig och le lite (sådar som att "jag vet att jag inte får det men jag ska bara smaka på det liiiiiite")när jag sa att hon inte fick det, och sen bara slicka lite på det istället, ja sötare flicka får man ju leta efter.) Kom jag hem igår? Är koriander verkligen äckligt?(JA!) typ sånt, så kanns det litegranna.

jaha, nehe, idag blir det shopping.

//Linda

Kommentarer
Postat av: Syster

Linda, du är medveten om att vi har å ä och ö här i sverige? Haha ;D

2007-05-26 @ 00:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0