Vilcabama

Nu ar Eva och jag pan en liten helgresa till Vilcabamba, vi fick fredagen ledigt och spenderade 6 laaaaanga timmar i en buss for att komma hit. Mend et var det vart:) Det ar en by i en dal som ar omringad av grona berg, superfint ar det. Vi bor hos en van till Eva som heter Blair, vilket ocksa ar trevligt iom att det ar gratis..:) Ser ocksa fram emot en helg UTAN soppa UTAN koriander....for det finns det  mycket av har. Soppa ar det varje dag, forst soppa sen annan mat med ris till, och kryddan fran helvetet, koriander, har dom i ALLT...:)

Ja, har i Vilcabamba ska vi inte gora sa mycket, hanga, ata god mat och njuta av allt, chilla.

Projektet ar fortfarande lika underbart, sa himla kul ar det, ar sa glad att jag bytte hit, leker med barnen, malar, rensar ogras och ater djurformade kex:) Camila ar fortfarande en underbar liten tjej som jag vill stoppa  i fickan och ta med hem.

Vi bakade brod en kvall i veckan ocksa, eller brod och brod, anti-socker-brod som jag ar skulle jag kalla den slata bullar, men men dom fyller sin funktion, man blir matt. ch dom ar faktiskt goda sadar pa morgonen med mjolkkaffe(dvs varm mjolk med snabbkaffe i) men tycker fortfarande det kanns mer som en bulle an som en frukostmacka:)
 
Dock sa har det hant en mycket mycket trakig grej, min kamera har blivit stulen, vet dock inte om historen om kameran ar slut an, kanske kommer den fram kanske inte, antagligen inte, men det ar surt mycket SURT att forlora 5 veckors fotande. Ar dock himlans glad over att ha taffat massa trevligt folk som jag tror kommer att maila massa bilder till mig:) Men for att lata llite latt dramatisk och sa, sa ar det nagat som jag lart mig har pa min resa sa ar det att det mesta loser sig i alla fall, pa nagat satt.
 
Snart ska jag hem ocksa, om ca 2 veckor kommer jag att vara pa arlanda och traffa dom som betyder allra mest, underbart ska det bli, konstigt ocksa pa samma gang, nu ar dom veckorna som var efterlangtade och skrammande pa samma gang, snart over. Gaaaalet. Nu vill jag bara visa alla hur underbat fint det har landet ar, alla sjukakontraster, mellan extremt askvader och sommarvarme, mellan alla superfina berg och halvjungel, och GIGANTISKA insekter och kollibrier....underbara underbara land....Har redan en rutt planerad for nasta resa(med Christoffer och alla adra som vill hanga pa(nagan?), Quito-Mindo-Baños-Cuenca-Loja-Vilcabama-Guaiaqil-Kusten....:)

japp, nu ska jag ata nagat.

ha det fint!!(ses snart:))

//Linda

 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej bruden! Hörde om kameran, fan vad trist :/ Hoppas allt är bra iaf. Gör dig beredd på en kväll med guitar hero och singstar sen när du kommit hem ;)

Kram // Ellinor

2007-05-04 @ 21:46:20
Postat av: Stina

Hej hej
Sitter och pluggar till min Spanska tenta som jag har på lördag och då tänkte jag på dig. Hoppas du lärt dig en massa härlig spanska. Roligare att lära sig där än här, tro mig =) Trist med kameran men du får fota mer nästa gång du åker dit. Ja snart är du hemma igen. Får ta en fika då så du får berätta allt om din underbara resa. Vi får dra med oss Johanna också, Kenan har nog blivit jättestor sedan vi såg honom sist.
Njut nu riktigt mycket av dina sista 2 veckor.
Många Kramar från Stina

2007-05-07 @ 12:56:27
Postat av: Clara

Jobbigt det där med kameran, men annars låter ju allt fortfarande toppen! vad trevligt med lite semester :) tänk vad fort tiden går och att du snart är HEMMA från resan du planerat och pratat om så länge! galet! :P åååh, jag vill också göra något sådant! bra att du har insett att allting löser sig till slut, mitt och fias klassiska talesätt (även om du kaaanske har lärt dig det på ett annat sätt och upplevt det på en lite annan nivå på din resa :P). men sant är det, det löööser sig (som Timbuktu skulle sagt), fint att veta att det känns så för dig med långt där borta! Ha det så bra den sista lilla tiden så kan vi snart prata i telefon och ses i verkligheten igen :) haha, förresten fick jag ett obekripligt samtal från "dig" där "du" ringde och berättade att "du" var i Gbg. Jag fattade ingeeenting, tills jag insåg att det var jobb-Linda från kommunkontoret som ringde :P Väääldigt förvirrande var det! haha, jag fattade inte alls vad du hade här att göra. (det var en massa oväsen i bakgrunden så jag inte kände igen rösten heller). jaojao. nu ska jag kila hem från skolan! Pusspussochkram!!//Clara

2007-05-07 @ 15:07:21
Postat av: Paulina

Linda, kan du inte stoppa med dig hela Ecuador i fickan? jag följer gärna med dig till det där fantastiska landet....Fy vad härligt att du har det bra och trivs och mår bra! Här sitter jag framför ett stort grått monster som vill sluka upp mig - datorn alltså - och en uppsats som aldrig vill bli klar...
Ser fram emot att se dig och höra om allt!
kram från paulina

2007-05-07 @ 15:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0