Hejja hejja.

Det är fredag och inte mycket till studerande har blivit av. Och igår spenderades en mycket trevlig och mysig kväll hos klasskompis K i sällskap av chokladpudding med grädde och vin. Det var en bra kväll, en fin en, och lugn.
 
En sväng på stan blev det på eftermiddagen idag, en finfin present till pappa inhandlades och det stora fyndet blev en klänning från hm för 98 kronor, den hade kostat 298 kronor. Hejja rea.

Jo för att fortsätta i den självgoda anda jag började med i förra inlägget så vill jag bara berätta att jag fick vg på senaste reflektionsuppgiften. Detta är rätt speciellt för en samhälls- och kulturanalys-studerande som mig eftersom vi i programmet aldrig haft chansen att få vg. Det är den berömda Bolognaprocessen som medfört en hel del och också för oss, vi kan numera få vg. MEN jag tycker egentligen inte att vi borde påverkas utav bolognaprocessen iom att den inte ska ha någon inverkan på program man blivit antagen till innan processen. Känns som att det kan bli förvirrande om en arbetsgivare (mot förmodan) väljer att kolla in specifika betyg och ser att jag i 3 år presterat g och sen på EN ynka kurs i 4:an fick vg. Nog för att det står i dokumenten att man bara kan få g, men i alla fall. Okonsekvent blir det. (men nu är jag glad i alla fall, jag fick vg, wooop wooop.)

Nu är det förresten snöyraoväder igen. Mysigt innifrån men inte lika mysigt utifrån skulle jag tippa. 

image103  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0