PM-seminarium

Nu har jag haft första PM-seminariet och kännt mig så oakademisk som det bara går med komentarer som: "Nej jag vet inte vad jag ska skriva om, jag har ingen aning, nej jag vet inte, jag kan ingentiiiing" Eller så sa jag kanske inte men det var så det lät och alla andra sa: "Hej jag ska skriva om detta och detta och jag är smart och bäst och min uppsats kommer att bli asbra" Eller så sa dom kanske inte heller...men jag läste det mellan deras verbala rader av akademiskt språk. 

(Gudars vad jag gnäller, men så är det nu, jag vill bara gnälla, gnälla på alla smarta studenter (det är min avundsjuka som lyser igenom), gnälla på alla amitiösa studenter (det är min avundsjuka som lyser igenom), på vädret, på trötthet, på mörkret, på på på på...)

Det positiva var att jag nu iaf troligen kanske bestämt vad jag ska skriva om, det blir nog någonting om irreguljära/gömda/illegala flyktingar (hur man nu väljer att benämna det, jag håller på första ordet, som det ser ut nu) Blir med fokus på deras sk. anti-roll i samhället, ur migrationsverkets synvinkel, som det ser ut nu. Har inte alla detaljer helt klara ännu. Men snart så. Så om någon läst en helt fantastisk avhandling/bok om ämnet så tipsa mig. 

Nu ska jag äta "Pätkis mini bites"  och dricka te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0