Seminariemod.

Idag har varit en lyckosam dag i pluggväg. Klockan ett var jag på den nya kursens första semninarium, väl där träffade jag på två klasskompisar som skulle på samma seminarium som jag. Sen kom det inga fler, det slutade alltså med att vi var tre elever och en seminarieledare och jag blev såklart nervös, som vanligt, och tänkte åh nej åh nej det kommer att märkas om jag inte pratar och oj oj oj jag måste prata och säga fel, men icke, det hela gick bra och jag pratade massor. För första gången på 3,5 år på universitetet, eller man kanske ska säga på 15,5 år i skolan. Jag menar nån gång måste man ju börja...och varför inte ta tillfället i akt och börja när man blir mer eller mindre tvingad. Självklart har jag haft massor med föredrag/redovisningar bla bla bla, men jag har liksom egentligen aldrig vågat säga något utöver det jag förberett. Så jag tyckte det kunde vara på sin plats. Det hela firade jag såklart med en 5 kronors klubba och ett parfymsprut från Åhlens, en parfym som jag förövrigt ska köpa på båten nästa vecka, mina handleder luktar oj så gott så gott.

Jag tror tyvärr inte att mitt nyvunna seminariemod kommer att hålla i sig (med tanke på att vi var så få idag...) men det återstår att se om ca två veckor.


Kommentarer
Postat av: Susanna

Klart du vågar fortsätta tala. Tänk inte att du inte kan utan TÄNK: JAG KAN. Jag vet att du kan!
Jag var förresten in på iltalehti.fi , där kan man gå in o tända ljus för gårdagens offer i den fruktansvärda tragedin som hände i Finland.
Kommer du til Kungsör nästa vecka..? Kram från Susanna

2007-11-08 @ 18:58:38
Postat av: mamma

jodå det är bara att fortsätta att tala , det finns saker som du har gjort som är ännu större, tänk din resa till sydamerika det är tufft gjort, så det är bara att fortsätta:)puss o kram mamma

2007-11-08 @ 19:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0