Kvinnokroppen.

Så var man en sväng till Kungsör igen och det är sig likt, tror jag, sådär höstigt och fint är det nu. Men det var efter en del problem och prylar som jag kom hem, problem som jag skyller på det vi kallar kvinnokropp, gudars vad problem den kan ställa till med, från början till slut.

Det hela börjar i sådär 13 årsåldern kanske, då töjer och sträcker och växer allting på samma gång åt alla håll, sen får man mens, och inte nog med att det blir blod och grejer, nej det räcker inte, ont ska det göra också, helst så ont så att man får äta en hel massa värktabletter i några dagar varje månad, varje år tills man är 55+. Mumma. Nångång där kring 20-årsåldern ska man också gå till en gynekolog som ska gojsa runt i allt som är privat för att se så att man är frisk, hejja cellprov. Ja, sen det där med att man någong gång kanske blir gravid, ja då börjar det igen, det töjer och töjer och sen ska det ut och då går halva kroppen sönder(jag bortser här ifrån det faktum att man får ett barn, vilket säkert väger upp det hela, men idag är fokus på negativitet). Och sen som pricken över i så kommer  något som jag inte vet så mycket om, klimakteriet, dår blir det väl hormonknaperi kanske? eller svettningar eller vad det nu innebär att gå igenom det där. Härligt säger jag. Jo, och inte att förglömma; eftersom kvinnor har korta utrinrör ja då kan man lättare drabbas av urinvägsinfektion, jajjemen, då blir det smärta och tabletter. Igen. (Det här gäller ju också bara om allt är som det ska, det kan ju absolut vara värre.)

Jag är lite bitter över kroppen denhär helgen, men jag har klippt mig, min mor är en hejjare på frisöreri och snyggt blev det.


Kommentarer
Postat av: Clara

Kontentan av detta är alltså att du är gravid? Grattis Linda!!!!

2007-10-07 @ 13:37:00
URL: http://clarainacoma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0