Tisdag vecka 43.

Ingen finlandsresa till helgen som det verkar, blir förflyttat, men bara den blir av någon gång så är jag nöjd. Nu är de förövrigt skrivstress och magisteruppsatsångest som gäller, och det är inte sådär jättekul. En uppgift som ska in på fredag som jag inte riktigt vet hur jag ska lägga upp och en magisteruppsats som behöver ett ämne. Ett ämne som ska ha alla goda egenskaper i hela världen, ungefär. Det ska vara intressant, bra för min framtida karriär, bra för min framtida utveckling, bra i bemärkelsen att det inte finns en miljon uppsatser på ämnet och sist men inte minst rätt så kul också så att man kan stå ut med skiten tills i sommar. Sen vore det ju inte helt fel om den kunde vara bra också, alltså bra för ngt, nån kan tänka åh ja det behövde redas ut, bra att den där Linda skrev en uppsats om just det. Ingen press här då alltså. Icke.

Så nån som har en uppsatsidé på lager som berör asyl, bistånd, integration eller något annat som verkar bra (hemska hemska ord, det ekar i mitt huvud.), så är det bara att höra av sig. Im all ears, typ. Nån?!?

Det lilla roliga denhär veckan är dansen imorn. Hej Yolanda och Timbaland.


image90


Kommentarer
Postat av: Fia!

Vad sägs om "Från Asyl till Integration. En resa genom myndighetssverige." Åh klockers! Det har nog ingen skrivit om förut...
Var på systembolaget idag förresten, inget intressant med det MEN!När jag gick igenom de ekologiska vinerna så fastnade jag vid ett namn som hette Boira. Så jag köpte det. Nu kom jag på varför! Det var ju du som skrev om det! Hoppas nu det var gott, för det var inte billigt!
Hoppas allt är bra. Plugga lugnt.
Puss&Kram!

2007-10-23 @ 19:56:14
Postat av: Linda

Ja, det är gott det! inte billigt men iaf, en ickerödvinsdrickare som jag gillar det, inge äckliga eftersmaker där inte!:)

2007-10-23 @ 20:14:34
Postat av: Syster

Skriv en uppsats om mig! Blir en kort och väldans intressant uppsats ska du veta! jag kan berätta aaaallt om mitt liv, typ föddes 1989 (en väldigt fin upplevelse ska du veta!) började skolan 1996 och där imellan levde jag sjörövarliv och mitt största mål var att störa dig, Görtan & co. Det var tider det! Sen, sen ska du bara veta vad som hände! Men det får du bara veta om du skriver om mig. Så det så.

Tatuering på montag! Vad var det för ideér du snacka om föresten på din blogg? och om vad?
Puss körsbärspaj!

2007-10-23 @ 22:45:34
Postat av: Linda

Jomenvisst kan jag det, en iidamagisteruppsats kan jag ju slänga ihop, fast den blir bättre om du nu betsämmer dig för att typ fly till ett annat land, testa deras system, kanske bo i en förort och blir integrerad eller sånt...do it! då skriver jag om dig!:) eller förresten, flytta inte...då blir jag ju ensam, bo kvar och kom på ett ämne till mig istället! du har tills ikväll på dig!

2007-10-24 @ 11:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0