Det mystiska.

Idag spenderade jag och C över 4 timmar i skogen. Tanken var kantareller, resultatet blev 5 stycker svampar och några deciliter blåbär. Inte så mycket att hurra över kanske men vi blev glada varje gång vi hittade en svamp i alla fall.

Ja hursomhelst. Mitt i skogen fann vi, bredvid varandra, en portfölj (stängd men tom, jag kontrollerade) och ett par vita foppatofflor storlek 41. Så himla skumt. Mitt i skogen. Sen så är det någon som tältar mitt skogen också, också lite konstigt, varför just där? mitt i vrinneviskogen bland några el-ljusspår. Sen det sista mystiska var ett innertält som hade varit uppställt men ramlat ihop, och det fanns något i det, vet inte vad för jag vågade inte öppna och kolla i. Men ja, man kan hitta vad som helst i skogen, tydligen.

Nu ska det fredagsfikas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0