Sporlov?

Jag stör mig ofta på saker, främst och mest när jag är stressad, vilket jag är nu i allra högsta grad. (Jag kommer att vara världens lyckligste Linda när intevjuerna är gjorda.) Till saken, en av de saker som stör mig idag, eller denna vecka kanske, och kanske nästa, är detta så kallade sportlov som alla talar om. Vilket sportlov? Sportlov och lov i största allmänhet tog, för min del, slut för ungefär fyra och ett halvt  år sedan. Så när exempelvis dansen "tar sportlov" blir jag lite bitter. Innebär det att dansen är till för sportlovsinnehavare? D.v.s. människor under 19 år? Jag har också rätt att göra gettoposer till Timbaland, eller leka cool tillsammans med Methodman.

Sådärja. Jag är lite bitter.

Men jag har ringt samtal i dag med.

(Såg att Romme har nya backar, jag blir lite sugen) 

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hej!....ja sportlov..grattis and welcome to vuxenvärlden och arbete= 25 semesterdagar/år som ska fördelas smart...sportlov påsklov sommar höst o jul...Ett tips=När du söker jobb, hör efter hur många semesterdagar man har enligt avtal, vi har nämligen fler, när man har fyllt 40 och 50 år..jag har 31 dag/år, rätt bra faktiskt..Ha dé bra!!

2008-02-19 @ 11:38:18
Postat av: Iida

Du har ingen rätt att vara bitter! du är fem år äldre än mig, dvs du har haft exakt lika många lov som alla andra! Så det så! ha! ;)

2008-02-20 @ 23:00:50
Postat av: Linda

Nä alltså ni småbarn får gärna ha sportlov, lova på ni, men erat sportlov behöver inte störa mina veckorutiner! sådetsåha! barnen får väl se till att stanna hemma under lovet, så dom inte missar dans, så att jag som är gammal och stel får röra lite på mig!;) pusssss!

2008-02-21 @ 14:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0