Dagens.

Dagens Nej:
- Hunden i hundhagen som hoppade på mig så mina kläder blev alldeles leriga.
- Jag ska och borde borde borde ta tag i den där uppgiften.

Dagens Ja:
- Det blir tacos idag, eller blir och blir, men det ska iaf ätas.
- Jag vann nyss ett parti betapet. (mitt nya tidsfördriv)
- Vi ska sätta upp speglarna idag. Äntligen.

Dagens Hejja:
- Min orkide som en gång var nästan död håller nu på att slå ut.

Dagens Fundering:
- Varför skjuter man upp sånt som man vet att man måste? Sånt där som man inte vill göra men som är helt oundvikligt att någon gång göra, men som känns så skönt sen när man gjort det? Som exempelvis uppgiften som jag borde göra klart idag, jag vet att jag måste göra den, annars så fattas 5 p på min utbildning och jag får inte ut nån examen så jag MÅSTE verkligen göra den. Och den ursprungliga tanken var att göra klart den någon gång under mitt sabbatsår men icke, det blev inte av. Varför? Så nu måste jag göra den mitt i värsta stressena av allting annat istället. 

Samma med ett mail jag skulle skicka för att få kontakter till magisteruppsatsen, fixa informanter, det var ett ynka litet fjuttigt mail som skulle skickas men jag drog mig för det i flera veckor även då jag visste att jag måste skicka det där mailet. Jag var såklart rädd för svaret, dvs om jag skulle få informanter eller inte, men det svaret skulle ju komma förr eller senare? Jag skickade till slut mailet som tog 5 sekunder att skriva och fick ett positiv svar. Woop. Men nu måste jag ringa henne. Undra hur länge jag drar mig för det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0