Ibland så.

Man ser så många olika människors levnadssituationer när man jobbar i hemtjänsten, när man kommer hem till folk, ser deras hem, sovrum, foton och möbler. Vissas situationer är bättre än andras, vissa mår bättre än andra. Ibland vill dom att man ska vara snabb som bara den och spinga därifrån, ibland känns det som att dom skulle kunna göra vad som helst för en lite längre pratstund, kanske till och med en kopp kaffe. Idag hann jag med kaffet, jag hann till och med ta en extra lång promenad, det var fint tycker jag. Personen i fråga blev glad och bjöd på en kopp kaffe och en kaka, vilket var ungeför precis vad jag var sugen på just då på eftermiddagen efter 7 timmar av stress. Ibland är jobbet bra också.









Bilderna är förövrigt från i juni, kvällen då C:s föräldrar hade inflyttningsfest och vi var en sväng ner till vattnet och vissa badade, inte jag. Det var lite kallt och myggigt men väldigt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0