Balkongproblem.

Vi har en balkong, en liten en, men en balkong som passar sig alldeles utmärkt till att fika på, äta frukost på och mat med för den delen, att spana på folk på, sitta och läsa på, nästan vad som helst. Vi har till och med införskaffat såndär grön matta som vi ska lägga där så att vi inte ser dom fula och läskiga sprickorna i golvet. Vi har två stolar och ett bord, nu också en massa krukor som snart det snart ska växa röda solrosor i, och så C:s träd såklart. Men, det jättestora MEN:et i det hela är fåglarna, dom små jävlarna som byggt bo ovanför vår balkong som tycker att balkongen är det bästa mellanlandningsstället innan de flyger hem och matar sina fågelkids. Jag, C och vår balkong tycker detta är hemskt eftersom vi nu har ett lager bajs över hela räcket, och inte bara bajs kan jag tillägga utan fjädrar/maskar/grenar/gojs som dom lämnar efter sig. Den stora stooora frågan är då, vad gör man åt detta? Jag har provat att hänga upp en CD-skiva, vilket inte hjälpte, ska också införskaffa någon slags rovfågelgrej i papp som kanske kan skrämma dom, dock så finns såklart inte sånt här i centrum. Något annat tips? Jag är desperat nu, snart kommer jag att mata dom med arsenik, eller kanske inte...men nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0