Fågelkriget.

Igår kväll började jag knyta upp folieslingor på balkongen i syfte att skrämma fåglarna, strax efter läste jag ett mail från Fia som bekräftade att denna metod funkar, så den måste funka. I morse fanns en hög på räcket, men jag ser det som framgång, bättre en hög än hundra, ungefär. Så nu är det bara att vänta då, balkongen ser ut som en rymdstation, men vad gör det om fåglarna håller sig borta. Men dom jävlarna är envisa tror jag, imorse när jag skulle hänga upp ytterligare folie så försökte en förvirrad stackare landa när jag stod där, men jag skrek till och den flög iväg. Så om inte annat så kan jag ju roa mina grannar med att stå på balkongen, upphängandes folie, och skrika på fåglarna...

Kommentarer
Postat av: Karin

Hi kära du. Det verkar som om lösningen är närmare än du tror.. lösningen är ju DU! Du får placera dej där på balkongen (eller ballen som dom sa på mitt äldreboende i Gränges), för gott, som en levande fågelskrämma. Och linda in dej i folie. Eller linda in Miakoda i folie.. oh vilka möjligheter!

2008-05-23 @ 10:19:22
URL: http://koftan.blogspot.com/
Postat av: Linda

haha, ja du har så rätt! sitta där och ge fåglarna det onda ögat är nog det som ger mest och bäst effekt, vifta lite och så skrika lite då och då. Kanske vore fint med folieklänning också, kanske jag till och med borde fundera på till avslutningsmiddagen! Oj oj, detta blir både nytta och nöje i ett!:)

2008-05-23 @ 13:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0