En liten liten loppisrunda. Och så kål.

Någon smarting i vårt hus lagar någon typ av mat med en himla massa KÅL så att vår lägenhet luktar illa, så himla mycket illa. Speciellt köket. Mums.

Var en sväng på loppis idag för första gången på länge. Erikshjälpen, älskade erikshjälpen, där hittar man alltid något. Så även denna gång. Har ju undvikit sånadär ställen nu när min inkomst är skrämmande nära noll. Men idag, när vi faktiskt hade ett mål med besöket (en pianopall till elpianort/elorgeln), så tänkte jag att det kunde vara ok. Resultatet blev ingen pianopall men en lite lagom liten och sliten skinnväska för en tia, ett väldans fint rött och hårt glasögonfodral med mönster på, också en tia,  och fyra pepparkasformer, en krona styck. Jag är väldigt nöjd men mina inköp, dock så vet jag inte riktigt vad jag ska använda glasögonfodralet till, men det kan nog användas till mycket. Fodral är ju aldrig fel. Sen så är jag väldigt beredd om jag någon gång behöver ha glasögon. Så bra.

C fyndade en ep med Evert Taube och ett nothäfte/bok med noter och texter med Evert Taube.  Alla blev nöjda och glada med andra ord och jag fick mitt hemska loppisöverkonsumtionsbegär stillat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0