En trea om allt, ungefär.

En utmaning alltså.

Tre saker som skrämmer mig
:
* Döden
* Att någon jag älskar ska dö
* Naturkatastrofer

Tre personer som får mig att skratta:
* Christoffer
* Vänner
* Magnus Betnér

Tre saker jag älskar:
* Mina kamera, oj oj pure love.
* Loppisfynd
* Långa fikor

Tre saker jag hatar:
* Trångsynthet
* Arbetslöshet
* Ovisshet

Tre saker jag inte förstår:
* Krig och sånt, dödande och torterande.
* Varför jag inte får ett roligt, bra och utbildningsrelaterat jobb där jag skulle kunna sitta och analysera lite hela dagarna, eller kanske pilla med papper eller prata med människor, kanske handlägga en sak eller två, kanske dricka kaffe eller te vid ett bord, kanske något sånt, jag förstår inte varför vaaarför inte?
* Dödsstraff.

Tre saker som finns på min skrivbord: (Nu har inte jag något skrivbord...men om jag hade!)
* En massa koppar som förut innehållit te eller kaffe. Förhoppningsvis en med innehåll i också.
* En massa fina block, med fokus på fina. Utan rader i. Rader är inge bra. Och så massor med bra pennor, både bläck och blyetch och färgpennor också.
* En dator också, en bärbar.

Tre saker som jag gör just nu:
* Sitter med datorn i knät i vardagsrummet i vår turkosa soffa.
* Googlar en massa ord jag inte kan stava till, såsom blyetch. Skum stavning tycker jag. Eller kanske inte, hur skulle det annars stavas, men ja.
* Tänker på att mitt hår är väldans sunkigt eftersom jag inte tvättat det idag (så att ni vet menar jag...eftersom jag får finbesök imorn och jag vill ju visa mig från min bästa sida, all for you, så ja. Ikväll är det så mörkt så finbesök nummer ett som anländer idag inte ser mitt hår. Min plan är genialisk. ) och så funderar jag på vad jag borde göra med det stackars håret, klippa det kanske, kanske kort kanske odla ut det mer...ja, nä jag vet inte.

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
* Resa mera.
* Skaffa små små barn.
* Gifta mig och ha en stooor fest.

Tre saker jag kan göra:
* Pyssla med hästar
* Analysera saker (sönder och samman och runt runt)
* Prata liiite liiiiiiiiite spanska.

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
* Dig själv.
* Mjuuuusick.
* Din familj, om dom är smarta vill säga, annars är det dumt.

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
*
Prata spanska bättre.
* Bli riktigt bra på piano.
* Rita.

Tre favoriträtter:
* Stekt/grillad lax med kall sås.
* Grillad quornfilé med potatissallad, eller kanske med färskpotatis och kall sås.
* Tomatsoppa med vitlöksbröd.

Det var det och jag utmanar alla som vill och känner sig manade.

Nu ska jag ordna med lite saker och sen blir det ett rafflande avsnitt av idol.

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh hoppas du har en fin fin båtkväll med vännerna! Jag har rest runt med den dära tunnelbanan o letat skor, åh vill ha skor, men hittar inget och allt begagnat är fasansfullt dyrt här, dom är inte kloka. Och det är trångt o folk och omständigt att tunnelbana sig fram, trött på allt blir jag. Saknar lagom stora norpan och er. Tror jag ska susa lite, iallefall själv i lägenheten så jag får sova i Johns säng. Det går för övrigt över förväntan med boendet. Sov sött, kram!

2008-11-08 @ 23:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0