En grej jag skulle göra men som glömde lite så jag gör nu lite lite i efterhand, en utmaning är det.

Som jag fick av Iida som går ut på att skriva fem saker om en själv.

Reglerna är:

- Länka till den som utmanade dig och sätt in dessa regler på din blogg.
- Berätta 5 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
- Utmana 5 stycken och länka till dom i slutet av inlägget.
- Låt som få veta att dom blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Så. Fem saker alltså.

1. Jag tycker det är väldans hemskt med små små små svart hål, typ maskhål, eller andra små hål. Detta får mig att rysa hemskt mycket. Eller tanken på att bita i tyg, främst stickat kanske, fy, hemskt är det.

2. När jag snyter mig så kommer det ut luft ur min tårkanal. Så jag får alltså en massa tårar i ögonen när jag gör det, främst vänster öga kan jag tillägga. Ibland bubblar det också, för att det kommer så mycket luft. Jag vet inte vad det beror på, lite konstigt är det.

3. När jag blir stor så vill jag bo på landet, helst i ett sånt vitt stenhus. Jag vill att det ska finnas ett litet stall också, och en stor hage. Stallet kan ungefär tre boxar, i två av dom vill jag ha egna hästar, en som jag kan rida på och en liten som sällskapshäst. I den tredje vill jag ha en kanin eller två.

4. Jag tycker om att plugga och saknar det rätt så mycket. Men en sak i pluggandet som jag gillar är att ha anledningar till att köpa block och pennor. Jag skulle kunna ha hur många olika sorters block som helst, och pennor. Och så tycker jag om att skriva fint i dom, att använda olika färger och dra pilar och sånt. Roligast är när man ska plugga inför något, typ en tenta(som jag inte hade så många iochförsig, men jag hade några i statistiken och 3 världsdelar) och så brukar jag skriva om anteckningarna som är viktigast på ett fint sätt, på papper utan rader med färger och pilar och mindmaps och sånt. Jo, så tycker jag att bland det bästa i blockköparväg är när man får köpa almanacka, och skriva in alla viktiga datum och sånt.

5. Jag är extremt lättskrämd. Häromveckan fick jag  hicka när jag och C var ute och gick så han skrämde mig, alltså typ sa bu lite högt och vände sig snabbt, så jag började gråta. När jag dammsuger och är ensam hemma så är jag alltid lite orolig för att C ska komma hem utan att jag märker det och bara stå där när jag vänder mig om, sånt blir jag så himla skrämd av. Så, skräm mig inte då börjar jag gråta.

Sådär ja, 5 saker var det och jag utmanar Clara, Fia och  Karin.

Oj, det blev lite långt det hela, men ni får stå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0