Energislöseri.

Jag tror att jag la ner för mycket energi på jobbansökningar förra veckan för nu finns ingen jobbansökningsenergi kvar. Ingen alls. Jag vill inte skriva ansökningar, fundera ut fina meningar som visar på att precis allt jag gjort sen jag lärde mig gå är alldeles perfekt för det och det jobbet. Jag har verkligen ingen lust med det, alls. Jag kan sträcka mig till att leta upp jobbannonser som jag sen sparar i min Jobb-att-söka-mapp, men det är ungefär dit jobbsökeriet sträcker sig.

Men istället för jobbsökeriet vet jag inte heller vad jag gör, dagarna går och jag gör precis ingenting. Jag skulle kunna gör massor med vettiga saker, läsa en bok, rita, sy, städa, baka bröd, men nä, jag sitter istället, framför datorn och gör ingenting.

Härligt.

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh jag vet. Jag vet. Fast jag gör tvärtom. Bara letar upp annonserna men orkar aldrig söka. Bara några. Och dagarna rusar och jag gör ingenting. Jag vill göra men jag orkar inte. Knasig cirkel.. filmtajm snart! Kan du ikväll?

2008-10-23 @ 15:08:43
URL: http://koftan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0