Såndär sport.

Dom två senaste dagarna har jag spenderat tid med att kolla sport. Först var det skateboard och sen var det fotboll. Båda lika kul att kolla på tycker jag. Först var det skateboardandet i en betongpark med killar/pojkar/män och en tjej. Rätt kul det där, testosteronstinna tonårskillar, pojkar med sparkcykel och så några som inte åkt på ett tag som villl åka igen, dom med skägg och tatueringar. Ungefär så. Och en tjej. Och en massa massa attityd bland kidsen.

Hur som helst så vill jag också ha någon hobby sådär som man kan göra lite när suget faller in. Som att ta sin bräda och åka till en betgongpark, innomhushall eller bara en bit asfalt. Jag är så avundsjuk på sånna som har något sånt, tar sina pennor och tecknar, spelar på sitt instrument, målar eller ja, vad som helst kanske. Något som man gör som man är bra på. Jag ska också odla en hobby, helst vill jag odla sjukt bra tecknarförmåga men det är kanske inte så troligt, nej. Men kanske något annat.

Såhär såg det ut i alla fall.

Och så C när han satte ett trick.


Och fotbollsamatchen vanns med 5-1. IFK Norrköping that is.

Kommentarer
Postat av: Clara

Jag vill också ha en hobby! Egentligen skateboard, eller snarare longboard. Men det känns läskigt. Jag har stått på en skateboard en gång, på mellanstadiet (tror iofs jag provstod på Christoffers en gång med) men jag höll hur som helst på att slå ihjäl mig. Men longboard. Jag vill. Egentligen. Puss!

2009-08-06 @ 23:53:12
Postat av: Linda

Jag med! Har varit med C och kollat flera gånger nu, det är kul att kolla. Och det ser så sjuukt roligt ut. Jag vill också. vi får kanske styra upp en longboardskola, så att vi lär oss, vi behöver bara lite mod. INget mer än mod och en bräda. Så gör vi. Puss!

2009-08-07 @ 14:33:32
Postat av: Clara

Jag har sett att det är longboard-träffar i Slottskogen här i stan varje onsdag... Man skulle säkert kunna låna nåns bräda där, bara för att testa att stå på den typ. Men det vågar jag ju verkligen inte :P Men det hade ju varit gött att kunna testa utan att behöva köpa... Har du testat C:s bräda nåt? Pusspuss! (Ps. Karin ska hem och studera sin kalender så vi kan boka ett datum för trippen, men hon kan typ inte innan Marocko iaf :/ Meeen sen så :))

2009-08-10 @ 18:19:52
Postat av: mamma

Oj,Oj vilken torka det har blivit på din blogg:)puss

2009-09-20 @ 12:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0