Alltså dethär med jobb.

När man är och kollar på en lägenhet som man verkligen verkligen vill ha så har man ju i princip inrett hela alltet och planerat allt ifrån vilken tapet man vill ha till vilken mataffär man ska handla i när man bor där innan man ens gått ut genom dörren. Samma med jobbleteriet. För jobb som jag verkligen verkligen vill ha och känner en liten liten uns av att det kanske kanske finns en minipyttechans att få jobbet så har jag redan planerat hela mitt liv kring det jobbet innan jag ens skickat iväg ansökan. Och nu när jag fått komma på en ynka intervju så har jag redan planerat vad jag ska ha på mig första jobbdagen och hur jag när det blir vår ska möta upp C och ta en fika efter jobbet. Alltså detta måste jag sluta med, glömma hela alltet tills någon från någonstans ringer och säger om jag fått något jobb eller inte.

Usch och nej. Och detta gör att jag idag känner mig helt och fullt sur, arg ,bitter och allt allt allt på en och samma gång. Så nu ska jag sova och sen hoppas att mina 6 timmar på jobbet går fruktansvärt fort och utan problem och påhopp.

Kommentarer
Postat av: Karin

Skönt att intervjun gick bra, bara att hålla alla tummar och tår nu och vänta. Det där med tänket är svårt och jag är likadan. Jobb, lägenheter eller män. Jag har redan i valborg i tanken med björnen, i sommar i höst, i januari 2010. Suck det är dumt dumt dumt! Du ska väl inte jobba heeela helgen? väl.. Jag vill ses.

2009-02-11 @ 18:28:51
URL: http://koftan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0