Övergivet.

Imorn ska jag köpa en bok, en bok om Övergivna platser. Clara visade mig den på hennes museum(hennes alldeles egna) och så fann jag den på bokrean, så imorn så slår jag till. Nåde boken om den är slut. Jag skulle vilja ha en bok om övergivna hem i gamla hus också. Jag vet inte ens om det finns någon sån bok, men jag ska ta reda på. En sån vill jag ha, en där det finns foton på övergivna och alldeles jättesnabbt lämnade kaffekoppar och obäddade sängar och små leksaker kanske. Jag får lite positivt magont av sånt, övergivet och lämnat, men jag gillar det ändå. Så att man kan fundera på varför domhär människorna lämnade platsen så snabbt, lämnade koppen och sängen, och om dom tänkte att dom aldrig mer skulle återvända eller om det bara blev så. Och sen, som jag inte ens tänkt på innan Karin sa det igår, vem gick sist? Vem låste dörren?

Jag älskar sånthär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0